Top Menu
Language Select
  Malay  | English
W3C Color Changer
Tema: Biru dan Hijau Tema: Merah Tema: Hijau
Font Sizer
Text: Tambah BesarText: AsalText: Tambah Kecil
Background Changer
Latar Belakang: 1 Latar Belakang: 2 Latar Belakang: 3 
Banner
Footer Menu
Last Updated Date
Kemaskini Pada: 31 Okt 2014
Versi 6.0.6
Best Viewed
TALIKHIDMAT Cetak TALIKHIDMAT



 

TALIKHIDMAT

 TALIKHIDMAT merupakan satu saluran komunikasi bagi orang awam untuk menghubungi kerajaan dan organisasi-organisasi yang menyediakan perkhidmatan awam di Sarawak. Ditubuhkan oleh Jabatan Ketua Menteri Sarawak atas cadangan umum, ia bertindak sebagai saluran alternatif untuk membantu orang awam.

Objektif TALIKHIDMAT adalah untuk membantu masyarakat dengan menghubungi mereka dengan kerajaan dan organisasi-organisasi yang sepatutnya untuk mengendalikan kes-kes yang telah dilaporkan. Dengan sistem pengurusan yang berpusat dan berkesan, orang awam akan mendapat bantuan secepat yang mungkin.


Baru! TALIKHIDMAT sekarang dapat menerima penghantaran kes dan semakan status melalui SMS.

Untuk menghantar kes anda :
- Taip 555999 hantar diikuti dengan pesanan anda
- Contoh: 555999 hantar Lampu jalan raya rosak di Jalan Song
- sila hantar ke nombor: 62999

Untuk menyemak status kes anda:
- Taip 555999 status diikuti dengan no. kes anda 
- Contoh: 555999 status 20100201-001
- sila hantar ke nombor: 62999


Pemberitahuan:
Kadar caj biasa akan dikenakan bagi pesanan SMS yang dihantar ke 62999.
Tiada caj bagi SMS yang diterima dari sistem TALIKHIDMAT.

 

 
|